mitt hår!

vad ska man göra egentligen? har sovit bort hela dagen, lyckat..
och jag kan fortfarande inte släppa min underbara idé om att jag vill bli blond igen.
jag SKA SKA SKA ha tillbaka mitt blonda hår, för jag är så sjukt trött på det svarta!
Men hur ska man göra? har ju lager på lager på lager med svart färg sedan typ 6 år tillbaka?
känns lite lagom omöjligt att lyckas. men jag är till och med beredd på att klippa av mig håret :O
Har ju ned till rumpan nu. och kommer då antagligen få klippa bort upp till axlarna, ganska läskigt då jag är sjukt rädd om mitt hår :p
men men, vad ska man annars göra...
tänkte att om jag gör det och lyckas på det mörka blondt så behöver jag bara skaffa extensions sen så har jag ju långt igen?

aja, måste ut med marilyn nu..

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skulle vara lika vacker om du så var skallig.

2009-11-22 @ 17:59:11
Postat av: Anna-Karin

Hej Sabina!



Det kan vara svårt att få upp håret så pass ljust när Du färgat håret så mycket som Du har gjort. Håret är mättat på pigment och förmodligen rätt så slitet på sina ställen.



Om kvaliteten på håret är bra från hårbotten till axlarna så kan det funka med att avfärga håret med en svag blekningsblandning, men var beredd på att det kan krävas många behandlingar! Ofta får man nöja sig med att få upp hela håret 2-3 steg ljusare och sedan lägga en utjämnande toning över för att bli av med det mest flammiga. Successivt kommer Du att kunna bli ljusare och ljusare med hjälp av slingor i det uppljusade håret.



Sammanfattningsvis är det alltså kvaliteten på håret som avgör hur många avfärgningsbehandlingar man kan göra. Att Du tänker överlåta detta till en frisör tycker jag att Du gör rätt i, han/hon kontrollerar hårets kvalitet och därmed tala om för Dig om det är möjligt att få upp håret ljusare utan att det blir tuggummi av alltihop.



Lycka till!



MVH



Anna-Karin

2009-11-22 @ 21:13:30
URL: http://blog.frisorska.se/
Postat av: JOHANNA ARREMAN

jag tror du skulle va fin i hår till axlarna, det är ju apsnyggt :D

2009-12-01 @ 18:49:21
URL: http://johannaarreman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0