bakar bars

ingenting i receptet här nedan blev som det skulle haha, det börjar med att jag går till coop, vet att jag inte får men måste ju handla? och då tar jag inte med mig en inköpslista eller någonting av det jag skulle köpa, minnet är väldigt dåligt så det var inte ens någon idé att försöka komma på de fyra ingredienserna jag skulle köpa. så jag satsade på en egen åersonlig blandning så jag köpte cashewnötter, macadamianötter, valnötter, pumpakärnor, honung, torkade aprikoser & russin.
jag kommer hem och ska påbörja blandningen, men då är mixern paj! den vägrar att starta.

Så fram med morteln och börja mosa nötterna!
Sedan fram med skärbrädan och kniven till aprikoserna, russinen och pumpakärnorna.
Blandade sedan ihop dom med nötterna och hällde på honung.
Enda jag vet hur mycket jag tog av är nötterna som jag tog 2 dl utav. resten är väl en smaksak hur mycket  an själv vill ha av vardera, man kanske tycker om russin bättre än aprikoser? 
Honung hällde jag på litegrann så att allting skulle kladda ihop bara.
Smetade ut allting på ett bakplåtspapper och la på en plåt.
Sedan in i ugnen, 175 grader
(har ej tålamod att vänta 1.5 timme på att det ska torka i 50 graders värme)

Så nuu sitter jag och väntar på att det ska bli klart, har inte en aning om hur länge det ska vara inne men det återstår att se, har ju ögon i skallen liksom.  

& fasiken vad gott det luktar!


Kommentarer
Postat av: Laila

haha tycker du? :P Det var roligt att höra din åsikt sweetie =)

2009-08-30 @ 00:56:33
URL: http://Lailaaziz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0