ny blogg & helt fri helg, lovely..



Har nu efter en jäkulens massa tjat hit och dit från olika folk fixat en blogg, grattis johanna........................
vet inte hur jag ska starta snacket så kör väl helt enkelt med att bara säga vad som hänt i helgen..

I Fredags tog jag ledigt från jobbet vilket var helt underbart då jag inte haft ledigt en fredag sedan jag började jobba här, så ledig tre dagar på raken och börjar fyra imorgon, WOHO! men men, passade då på att åka till stan med malin, jennie och paulina (mina småsystrar) för att införskaffa lite prylar till marilyn, en långhårig chihuahua som jag köpte förra helgen. Blev en bärväska, en jättefin bädd och en superdupersöt rosa klänning med vita prickar på som hon skulle ha i lördags då det blev kalas!
mötte upp cass och yashar i stan och tjacka (stavning?) en fetingburgare på donken. efter det köpte jag väl bara det vanliga, foundation och puder. vilket man ej ska ha på sommaren? men aaah... är man blek så är man.... sen bar det hemåt, åt hamburgare EN GÅNG TILL som pappa grillade. kollade fotbollen och sen bedtime..

I Lördags kom mormor, morfar, moster gunilla, kusin elenore och hennes dotter ronja. även storesyster therese och hennes pojkvän daniel kom ned från gävle för malin, jennie och pappa fyllde år nu i veckan så vi firade dom. tårta, glass och maränger! yummmiiiiiii. hände väl inte så mycket mer än så på lördagen.

Idag har vi mest legat hemma och tryckt i solen, lekt med marilyn som förresten charma hela tjocka släkten igår med sin cutiga klänning! Åkte framåt 5 tiden och bada i Görväln som ligger mellan jakobsberg och viksjö. superskönt faktiskt, första doppet i sommar. kom nån äckel babbelabbe och knuffa i paulina så fort vi kom ut på bryggan och skulle ha i oss andra också men vi sprang. idiot? kände inte ens gubben och han var typ 45-50? creepy... fick som vanligt någon jäkulens stalker efter mig som först när jag stog och fega på bryggan stod där och fula sig med sitt snubbosmile och sen när vi väl var i vattnet så kommer han efter där också. förstår mig ICKE på sådana människor? upp ur vattnet, köpte glass och rörde oss hemåt då mamma och pappa kom med marilyn och hämta upp oss.
på hemvägen hämtade vi ut ett paket med saker jag beställt från lechien till marilyn. kirra pizza, sen hem och åt. therese och daniel kom idag igen för att hämta lill fisen (katten som inte heter så), så nu har hon flyttat till daniel's föräldrar uppe i gävle. kommer sakna henne, har ju tagit hand om henne sen hon bara var 6 veckor, lille dosnos :( hoppas dom inte vill ha kvar henne då hon är en aning tokig. då kommer hon tillbaka och kan leka med marilyn igen :D 
och aa, nu sitter jag här? back to reality imorgon, jobba jobba jobba hela långa veckan ut..
Börjar bli sent och paulina har ej kommit hem med min vovsing ännu, hon skulle ut och visa upp henne för några kompisar så nu ska jag ut på hund&småflickejakt och sen hopp i säng..








tjing och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sara

haha driver du, har du skaffat hund?! Jag kom på att jag skulle ju höra av mig när jag flyttade hem från Åre. Nu har jag flyttat hem. Haha.

Vi får ses någon dag, så får du presentera mig för hunden också ;). Var jobbar du nu?

2009-06-29 @ 00:35:30
URL: http://kusen.blogg.se/
Postat av: sabina

nope, en chihuahua! förvånad? :D i don't think so!

haha ja, kommer ihåg det men ickesanicke, ingen sara kuusiniemi i min mobil icke...

Jag jobbar på sabis på östermalm nu.

&ja, absolut du får ta och pallra dig tillbaka till HOODEN vetja!

2009-06-29 @ 01:12:59
URL: http://sabinamilde.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0