Au pair.


Redan när jag var ca 15 år så ville jag åka på au pair. det var nog New York som stod först på önskelistan då.
Jag satt och kollade runt olika familjer och tillslut så hittade jag en som jag självklart ville åka till.
Meeeeeeeeen, då såg jag det, man måste vara 18. vilken flopp va!

Sedan jag började jobba istället för gymnasiet så har jag inte tänkt så mycket på det längre. men läste precis en blogg och blev påmind om det.
och nu vill jag åka till USA som au pair!

Jag har ju mitt jobb här och så, men det här är ju ändå en sån grej som man verkligen kan se saker på ett annat sätt än vad man sett det nu. Det jag sett av USA är det jag sett på tv, ingenting annat. 
Åker man på Au pair så får man bo i en helt främmande familj, handla, shoppa, allting är Amerikanska och man får se landet och "lära känna det".
Det är ju inte som att åka på semester dit i två veckor. Då är det semester semester semester, ingenting annat.
Au pair blir ju mer att man verkligen lever ett vardagsliv där.
Har däremot hört att om man ska vara au pair i USA så är det bra om man har körkort.
Och det har jag ju icke! det är inget måste men är ju en lättnad.
så kanske ska starta igång och börja jobba med mitt körkort nu?


Jag funderar starkt på att ansöka till au pair nu..
Det som stoppar mig är de personerna som jag har här hemma.
wanna join me?

Är bara lite skrajsen över att åka till ett helt nytt land helt själv.
Någon som varit på Au pair någon gång?


Kommentarer
Postat av: YAIYA

@sabina: ok, tack för rekommendation !!

2009-09-01 @ 14:01:03
URL: http://ymperia.com/yaiya
Postat av: kusinvitamin

Att man lyckats hitta dig här skratt Jag tycker definitivt att du ska åka om du funderar på det. Kan ju inte annat än att rekommendera USA (bodde ju inte där i 9 år för inget) - körkort kan du ta där om du inte kan göra det här (det gjorde jag) Hör av dig om du har frågor om the good 'ol US of A :) Kan nog svara på de mesta, det lovar jag. Oh, jag har pratat med din storasyster om vi ska försöka ses allihopa, det var ju inte igår om man säger så ... vad sägs? Sköt om dig, och hälsa familjen! Kramar A-C

2009-09-08 @ 22:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0